DEJAN TERZIĆ „ AXIOM “
ne 26/11/  
20:00 hod.
Chris Speed - sax, klarinet
Matt Penman - basa
Bojan Z. - piano, klávesy
Dejan Terzic' - bubny


K Terzićovi se připojují saxofonista Chris Speed ( člen The Bad Plus ), jeden z nejobdivovanějších instrumentalistů současné scény, pianista Bojan Zulfikarpašić, který je sám ostříleným leaderem, a kontrabasista Matt Penman ( člen SFJAZZ Collective a James Farm ), jehož práce přesahuje spolehlivost. Společně realizují výrazné Terzićovy kompozice ve stylu, který je jedinečný a okamžitě rozpoznatelný.

Chris Speed ​​- saxofon, klarinet
Chris Speed ​​(nar. Seattle, Washington, 1967) je americký saxofonista, klarinetista a skladatel. Od pěti let studoval klasický klavír a v jedenácti začal hrát na klarinet. Na střední škole se dal na tenor saxofon a začal studovat jazz. Později navštěvoval New England Conservatory of Music v Bostonu. Speed ​​žije v New Yorku od roku 1992.
Vede nebo spoluvede skupiny Pachora (s Jimem Blackem, Skúli Sverrissonem a Bradem Shepikem); Human Feel (s Andrewem D’Angelem, Blackem a Kurtem Rosenwinkelem);  (s Blackem, Sverrissonem a Cuong Vu); a Trio Iffy (s Benem Perowskym a Jamiem Saftem).
Známými avant-jazzovými skupinami, se kterými Speed ​​vystupoval, jsou Bloodcount Tima Berna (s Bernem, Jimem Blackem, Michaelem Formankem a někdy Marcem Ducretem); The Claudia Quintet (s Johnem Hollenbeckem, Mattem Moranem, Tedem Reichmanem a Drew Gress)
Spolupráce s Dejanem Terzicem začala v roce 2003 s Dejanovou bývalou Band Underground. Společně vydali 4 alba. www.chrisspeed.com

Matt Penman - basa
Matt Penman, původem z Nového Zélandu, se v roce 1994 přestěhoval do USA, aby navštěvoval Berklee College of Music, a v roce 1995 do New Yorku, kde jako jeden z nejžádanějších basistů jazzové hudby udržuje mezinárodní program vystupování, nahrávání a výuky.
Je etablovaným členem SFJazz Collective, osmičlenného skladatelského kolektivu, který se věnuje uvádění původních děl svých členů i aranžmá tvorby jazzových velikánů. The Collective obsahuje některé z nejlepších skladatelů/improvizátorů na scéně, včetně Marka Turnera, Stefona Harrise a Miguela Zenona. V roce 2009 založil Matt společný kvartet s Joshuou Redmanem, Aaronem Parksem a Ericem Harlandem s názvem James Farm. Skupina vydala své debutové album v roce 2011 na Nonesuch Records.
Kromě svých hlavních projektů Matt pravidelně vystupuje s Johnem Scofieldem; v triu a v kvartetu s Joe Lovanem. Je členem Nils Wogram’s Root 70 a Breve, tria bez bubeníků s Haydenem Chisholmem a Johnem Taylorem. Mezi další spolupracovníky patřili Kurt Rosenwinkel, Kenny Werner, Dave Douglas atd.

Bojan Z. - piano, klávesy
Na klavír začal hrát v 5 letech. Jako teenager začal hrát v kapelách na bělehradské jazzové scéně, kde v roce 1989 získal ocenění jako Nejlepší mladý jazzový hudebník Jugoslávie. V roce 1986 studoval u Clare Fischer na Blue Lake Fine Arts Camp v Michiganu. Během vojenské služby v bývalé Jugoslávii ho ovlivnila tradiční balkánská hudba hrající v armádním orchestru, která ovlivnila celou jeho další tvorbu. V roce 1988 se přestěhoval do Paříže, kde hrál s Noël Akchoté, Julien Lourau, Magic Malik, Marc Buronfosse, Henri Texier a dalšími renomovanými francouzskými hudebníky.
V roce 1993 nahrál debutové album se svým Bojan Z Quartet s Label Bleu, po kterém následoval Yopla!. V roce 1999 se zapojil do multietnického projektu Koreni (Roots) s hudebníky jako Karim Ziad z Alžírska, Kudsi Erguner z Turecka a Vlatko Stefanovski z Makedonie.
Jeho sólové klavírní album Solobsession (2001) mu přineslo širší celosvětové uznání. Na Transpacifiku (2003) začal spolupracovat s americkými jazzovými hudebníky Scottem Colleym a Nasheetem Waitsem, pokračoval na Xenophonia (2006) s Benem Perowskym a Ari Hoenigem a Francouzem Remi Vignolem.
Často používá kombinaci akustického piana s elektrickým pianem Fender Rhodes, často na ně hraje současně, a v poslední době je prohlašován za vynálezce „Xenofonu“, hybridního nástroje, založeného na přizpůsobeném elektrickém pianu Fender Rhodes. Je to slyšet na Xenophonia.
V roce 2002 získal Bojan Zulfikarpašić od francouzské vlády titul Chevalier de l'ordre des Arts et des Lettres a obdržel cenu Django Reinhardt pro hudebníka roku od francouzské Académie du Jazz a v roce 2005 mu byla udělena cena European Jazz Cena za nejlepšího evropského jazzového hudebníka. www.bojanz.com

Dejan Terzić – bubny
Dejan se narodil v Banja Luka v tehdejší Jugoslávii.
Jeho rodina se přestěhovala do Německa, když byly Dejanovi 3 roky. V 6 letech začal hrát na klavír a ve 12 začal hrát na bicí, nejprve v rockových a funkových skupinách. Jeho uvedení do světa jazzu prošlo zadními vrátky. Při poslechu Stingova alba „Bring On the Night“ ho popadla hra pianisty Kennyho Kirklanda a saxofonisty Branforda Marsalise. Právě v tomto okamžiku začalo jeho zkoumání světa jazzu vážně. V létě 1991 Terzic odcestoval do Vermont Jazz Center, které provozuje legendární maďarský kytarista Attilla Zoller. Ukázalo se, že Attilla má na Dejana velký vliv, povzbuzuje ho a vede ho k jemnostem skupinové dynamiky a improvizace. Během téhož léta se Terzic stal členem newyorského Drummer’s Collective, kde studoval mimo jiné s Marvinem Smitty Smithem a Billem Stewartem. Po návratu do Německa začal Dejan studovat na konzervatoři ve Wurzburgu, kde se setkal s bubeníkem Billem Elgartem, jedním z nejoriginálnějších kreativních hráčů na scéně. Terzicův komentář byl: „...přivedl mě k opravdu jiným věcem...“ Následujících několik let bylo hektických, plných studií a koncertů. Jeho hra začala chytat uši hudebníků i veřejnosti - a jeho hra se začala sbírat na cenách.

Specialitou Dejana Terziće je originální proplétání americké jazzové tradice s různými formami evropské, a jak vyplývá z jeho kořenů zvláště středomořské lidové hudby. Osobitý skladatelský styl i sound Dejan zkrátka vyvodil ze dvou různých principů – axiomů. Zde hledejme i původ názvu Dejanova kvareta: Axiom.